anda ke~ :D

just click :)

beSTIes

beSTIes
♥friends till end♥

kecoh kecoh :DD


leave your steps ^-^

http://matcuoi.com

Thursday, November 15, 2012

Do you care? :/

salam'alaik ya readers~
kalau tak jawab dosa, kalau jawab sayang.

hehhhh =.=
ape kes den nihhh? :O

bhahhahaa. ignore that!
back to serious!



lately, memang bnyak post or stories bout GAZA right?
like seriously memang sedih gilaaaaa bila tengok gambar mereka mereka yg tak berdosa dibunuh mcam tu je.
what the???
then, bila mereka mereka yg tak bersalah ni mempertahankan hak mereka,
mereka digelar pemberontak
and again
PEMBERONTAK.
well, hello~
its their country,
not yours, dear ISRAEL!



bila tengok gambar-gambar ni.
sedih tak terkata.
terbayang adik sendiri.
ya Allah, sedihnya.
insan suci ni memang sudah ditakdirkan Jannah untuknya :'(
adakah aku bertuah sepertinya :'(
aku pun taktahu.

aku jadi lagi tersentuh bila aku baca artikel niii ------> HERE

dapat tak bayangkan macam mana anak kecil yang baru usia setahun jagung,
tengok makayah mati depan mata sendiri.

Allahurabbi.
memang tersentuh sangat sangat.

okay, mybe ada yg mempersoalkan apa yang kita patut buat right utk tolong mereka mereka ni kan?
here's my suggestion :-

  • stop buying anything related to Israel ; McD, Maybelline, Olay, L'oreal, etc [ you can search in the internet]
  • started to care bout what happen to them
  • started to pray for them in every prayer by reciting qunut Nazilah
  • build in yourself the spirit of JIHAD!
  • lend some of your money as long as you can to help them

errr, mybe aku pun belum buat apa yg aku suggest.
but, inshaAllah i'll try sikit sikit.
buat yang termampu.
tp, aku tak guna kay produk produk camni :/

this is qunut nazilah.
cuba hafal and selitkan dalam doa kalian :')



ohhh, btw.
kalau ada yang mempersoalkan korang
'eleh, baru sekarang nak kecoh kecoh. dari dulu lagi kott dorang kena serang.'
well, hellooo~
'Sekurang-kurangnya aku ada kesedaran nak tolong daripada takde langsung!'

itu jelah yang aku boleh kongsi.
sorry for the lack of information :/
share mana yang mampu saje.
huhuuuu~

may Allah bless.
innallahama'ana :)

ma'assalamah ^-^
.wassalamualaikum.

#bz reading ETNIK =.=
sempat lg nak mengePOST ;O

0 99 doakan ainulQalb bahagiaaa :):